پروزاک یا قرص فلوکستین چیست؛ موارد مصرف و عوارض فلوکستین – چطور

بنابراین استفاده از فلوکستین در دوران شیردهی توصیه نمی شود. آیا مصرف فلوکستین در دوران حاملگی و شیردهی امکان پذیر است؟ قرص فلوکستین موارد مصرف و عوارض پروزاک. با این حال، افسردگی سایکوتیک (یعنی افسردگی همراه با توهم و/یا هذیان) در موارد قابل توجهی به انتخابهای دارویی اول پاسخ نمیدهد یا پاسخی دیرهنگام به دست میآید و روانپزشک در این موارد ممکن است نوع داروی آنتیسایکوتیک (مانند هالوپریدول، پرفنازین، ریسپریدون، اُلانزاپین و …) و داروی ضدافسردگی (مانند سیتالوپرام، پاروکستین، دولوکستین، ایمیپرامین، تریمیپرامین، دوکسپین، میرتازاپین و …) را تعویض کند و یا از درمان با الکتروشوک (ECT) استفاده نماید. محققان به این نتیجه رسیدند که دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرم فلوکستین در درمان زود انزالی مؤثر بوده و به طور قابل توجهی IELT را افزایش می دهد. با این حال، حتی در صورت مصرف دوز کافی در مدت کافی، در برخی از موارد پاسخ درمانی قابل توجهی دیده نمیشود یا این پاسخ به دست میآید و سپس از دست میرود.

قرص فلوکستین برای چیست

نظر دکتر دیگری را پرسیدم و ایشان هم گفتند که مخلوط کردن داروها باید با احتیاط و در موارد خاصی صورت بگیرد. در حالی که از نظر ارولوژی مشکلی ندارد. در صورت عدم پاسخ به دو یا سه داروی مختلف با دوز کافی که در مدت کافی (۴ تا ۸ هفته) مصرف شده باشد، تجویز داروی آنتیسایکوتیک دیگری به نام کلوزاپین (لپونکس) و یا استفاده از الکتروشوک (ECT) قابل اجراست (البته هر روشی محدودیتها و ممنوعیتهایی دارد که باید در نظر گرفته شود). به این ترتیب ممکن است در موارد خاصی پزشک معالج حتی در دوران بارداری نیز ادامه مصرف فلوکستین را لازم بداند؛ هرچند این دارو در دستهبندی داروها از نظر عوارض حین بارداری در دسته C قرار میگیرد. شما می توانید فلوکستین را در هر زمانی مصرف کنید، به شرطی که بازه زمانی توصیه شده توسط پزشک را رعایت کرده باشید. شما می توانید فلوکستین را در هر زمانی مصرف کنید، به شرطی که هر روز در همان زمان ثابت بمانید و تاخیری در مصرف آن نداشته باشید. پس از مدتی او میگفت صداهایی را میشنود که نمیداند صدای چیست.

اول افسردگی شدید داشت اما کمکم صداهایی شنید و هذیان میگفت. اما می توان اذعان نمود که یکی از عوارض جانبی مصرف کلردیازپوکساید فراموشی های لحظه ای می باشد. از روزانه 4 وعده تا 1 بار در روز می توان متفاوت باشد. به هنگام افسردگی و کاهش اعتماد به نفس، توان حل مسئله کاهش مییابد و قدرت رویارویی با مسایل از دست میرود. اگر دچار اور دوز (مصرف بیش از اندازه دارو) شدید سریعا به اورژانس خبر دهید. اگر توهم است چرا سرترالین رویش اثر داشت؟ بهتر شد. الآن روزانه ۲۰۰ میلیگرم کوتیاپین، ۱۰۰ میلیگرم سرترالین و ۲ میلیگرم کلونازپام میخورد. الان هالوپریدول و آرتان میخورد. وی الان تحت نظر دکتر روزی یک عدد ریسپریدون دو میلیگرمی، دو عدد کلونازپام یک میلی، ۷۵ میلی سرترالین و یک عدد ابیلیزول ۱۵ میلی میخورد. لازم است زیر نظر روانپزشک مشکلاتی که نام بردید را پی بگیرید؛ داروهایی با اثر خوابآوری و بدون ایجاد وابستگی وجود دارد که برای رفع کمخوابی مفید است و البته اگر مشکل دیگری عامل کمخوابی باشد (مانند افسردگی یا اضطراب) درمان آن عامل به برطرف شدن کمخوابی منجر خواهد شد.

پیش از تصمیمگیری در مورد مدت ضروری ادامه مصرف دارو، لازم است تشخیصی که منجر به تجویز فلوکستین شده روشن باشد و البته عوامل مختلف دیگری نیز در این تصمیمگیری مؤثرند. پ- تجویز همزمان چندین دارو به بیمار، لازم است با بررسیهای پزشکی مختلف و «منظم» همراه باشد؛ مثلاً به هنگام مصرف لیتیوم، آزمایشاتی از قبیل ارزیابی مکرر سطح سرمی لیتیوم و کارکرد کلیه و تیرویید؛ و طی مصرف ریسپریدون آزمایشاتی مانند اندازهگیری قند، کلسترول و تریگلیسرید خون ضروری است. ت- در طول درمان بیمار، به ویژه هنگام تجویز همزمان چند دارو، لازم است به شکل دورهای لزوم ادامه هر یک از داروها و دوز آنها مورد بازبینی قرار گیرد. با این حال، اگر توهمات بدون علت مشخص ارگانیک (مانند برخی از بیماریهای شناخته شده مغزی) باشد و به دنبال مصرف مادهای بروز نکرده باشد، پاسخ به درمان دارویی میتواند پس از چهار تا هشت هفته دیده شود؛ مشروط بر آن که دوز داروهای تجویز شده کافی باشد و داروها واقعاً توسط بیمار مصرف شده باشد. اگر از فرم مایع فلوکستین استفاده می کنید از قاشق مخصوص برای اندازه گیری دوز استفاده کنید.

علائم آن شامل تب بالا، اسپاسم عضلانی ثابتی که نمیتوانید کنترل کنید و عضلات سفت و سخت است. با این حال، رفتار نوزاد را از نظر سرخوشی، کولیک یا خواب آلود بودن کنترل کنید. ولی بعد از این مدت تأثیری آنچنانی نداشتند و با نظر دکتر دارو عوض شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با دکتر داروخانه صحبت کنید.سوابق پزشکی:قبل از مصرف فلوکستین سوابق پزشکی خود از جمله سابقهی شخصی یا خانوادگی ابتلا به افسردگی شیدایی یا اختلال دو قطبی و مانیک، سابقهی شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون (که ممکن است با مصرف قرصهای ادرار آور و قرصهای آب تشدید شود)، کمآبی بدن، تشنج، زخم معده و روده و سابقهی شخصی یا خانوادگی گلوکوم زاویه بسته را دارید موضوع را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.فلوکسیتین و قلب:مصرف فلوکستین ممکن است باعث ایجاد بیماری افزایش سطح کیوتی QT شود که بر ریتم قلب تاثیر میگذارد. لیبراکس یا کلردیازپوکساید یک داروی نسخهای است که می تواند در درمان ناراحتیهای روحی ناشی از اختلال معده (مانند زخم، سندرم روده تحریکپذیر یا عفونت روده) مؤثر باشد. داروهایی که با آنزیم CYPD2D6 j تجزیه میشوند مانند آریپیپرازول، دِکسترومِتورفان و ریسپِریدون: مصرف همزمان این داروها با فلوکستین موجب افزایش خطر سندرم سروتونین، مشکلات ریتم قلب و حرکات عضلانی غیرارادی میشود.

داروی فلوسکتین برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواعسندرم پیش از قاعدگی و همچنین درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) و … با این حال، اگر اختلال مزمن در توجه و تمرکز که از دوران کودکی شروع شده باشد وجود دارد و مشکل در مطالعه و یادگیری به این دلیل بروز میکند، بهتر است با مراجعه به پزشک، وجود اختلال نقص توجه ارزیابی شود. قرص ریتالین (متیلفنیدیت، استیمدیت) جزو داروهای دسته محرک و برای درمان اختلالاتی از قبیل اختلال بیشفعالی- نقص توجه (ADHD) است. سؤال ۲۴: سلام. نصف قرص ونلافاکسین را طبق تجویز پزشک برای درمان افسردگی و اضطراب دیشب برای اولین بار مصرف کردم ولی به من بىخوابى و تهوع شدید داد. مثلاً قبلاً میگفت من الآن میمیرم و الآن میگوید نفسم یک طور دیگر هست، من با بقیه آدمها فرق دارم، تا حالا هیچکس توی دنیا بیماری من را نداشته.

پزشک قبلاً تریفن (تریهگزیفنیدیل) و ریسپریدون نیز تجویز کرده بود و بعد قطع کرد. بوپرنورفین را در دوزهای کمتری در بیمارانی که قبلاً داروهای سرکوب کننده CNS دریافت کرده اند ، شروع کنید. حتماً تمام داروها، ویتامینها یا گیاهانی که مصرف میکنید را به پزشک خود بگویید. با این حال پس از ترک مواد ممکن است تا مدت کوتاه یا بلندی بیحوصلگی وجود داشته باشد که به جز داروها، شرکت در جلسات گروهدرمانی، کاردرمانی، برنامههای ورزشی و اشتغال به کاهش آن کمک میکند. هنگام چنین رخدادی احساس میشود که کنترل از دست میرود، حملهی قلبی رخ میدهد یا حتی فرد احساس میکند که در حال مرگ است. میدانیم که برخی از بیماریهای روانپزشکی (مانند اختلال افسردگی اساسی و اختلال دوقطبی) ممکن است در دوران بارداری یا پس از آن تشدید شوند یا عود کنند و همچنین اختلالات مزمن یا طول کشیده نیاز به درمان نگهدارنده طولانی مدت دارند. داروهای طولانی کننده QT (بالاترین خطر): ممکن است اثر طولانی کردن QTc سیتالوپرام را افزایش دهد. لازم به ذکر است که گاهی روانپزشک معالج زمانی طولانی را برای اجرای برنامه کم کردن دوز دارو صلاح میداند و در صورت عدم تبعیت از آن، فرد ممکن است با بازگشت علایم بیماری مواجه شود.

کپسول فلوکستین ۲۰

به علاوه، ریتالین کاربردی برای کاهش «اضطراب امتحان» ندارد (و حتی ممکن است اضطراب را افزایش دهد) و درمان چنین اضطرابی راهکارهای دیگری میطلبد. برادر شما دچار علایم اضطرابی است و هرچند با شرح مختصری که نوشتهاید نمیتوان تشخیص محکمی را ارائه کرد، میتوان گفت که اگر نگرانی ایشان از مردن به شکل حملهای و با علایم شدید اضطرابی بروز میکند (یا تشدید میشود)، با حملات پانیک (panic) تطبیق میکند. حتی نتوانست به فرزندش شیر دهد و آن طور که خودش شرح میدهد، تمام زندگیاش به خاطر این افسردگی تغییر کرد. در واقع با اشاره شما به سابقه علایم افسردگی و گرایش به خودکشی، وجود یک افسردگی مزمن که از سنین پایین شروع شده محتمل به نظر میرسد و ممکن است توجیهکننده همه مشکلات شما باشد؛ هرچند دستکم از نظر دو مورد دیگر مذکور هم باید ارزیابی شوید و ممکن است در شرح حال کامل، نکات مهم دیگری هم به دست آید. از طرفی، در صورتی که علایم وسواس پیش از این وجود نداشته و اخیراً در حال مصرف داروها بروز کرده است، این احتمال را که عارضه مصرف ریسپریدون یا ابیلیزول (آریپیپرازول) باشد را باید در نظر داشت. و اگر ندارد من این دارو را قطع کنم؟

قرص فلوکستین ۱۰

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این قرص بر روی قند خون اثر میگذارد، اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. این نکته در افراد مسن و سالمند بسیار حائز اهمیت است. افراد مسن ممکن است نسبت به اثرات فلوکستین حساستر باشند. فلوکستين به طور واضحي نسبت به دارونما در کاهش ناراحتي شکمي، تخفيف احساس نفخ، افزايش تعداد حرکات روده اي و کاهش قوام مدفوع، موثرتر بود. پاسخ سایت روانپزشکان: افزایش ترشح بزاق و کندی حرکات احتمالاً عارضه مصرف هالوپریدول در ایشان است. افزایش سروتونین به درمان علائم افسردگی، اختلال وسواس اجباری، پرخوری عصبی و حملات هراس کمک میکند. داروها میتوانند به کاهش نشانههای مرتبط با حملات پانیک مثل افسردگی، اگر مشکلتان باشد، کمک کنند. شرحی که نوشتهاید میتواند با افسردگی، اختلالات خفیف طیف اوتیسم، و ویژگیهای شخصیتی (مانند اسکیزویید) همخوانی داشته باشد و افتراق آنها از هم نیاز به بررسی کامل با مراجعه به یک روانپزشک دارد. از سویی، پیدا کردن دلیلی هرچند کمارتباط با موضوع اصلی برای هدایت همسرتان به همراهی کردن شما در مراجعه به متخصص میتواند راهگشا باشد. با این حال در مورد «مصرف کمکی» امگا۳ برای درمان افسردگی دوقطبی شواهدی موجود است؛ البته میزان مصرف این مکمل در درمان افسردگی باید در حد مورد قبول برای درمان باشد و نه صرفاً مصرف روزانه هر نوعی از کپسول امگا۳.

در بارداری می پردازیم.

در حال حاضر نُه داروی مختلف مصرف میکند که هفتتای آنها برای شیزوفرنی، افسردگی و بیماری دوقطبی است و دوتای دیگر برای تنظیم قلب و کاهش پارکینسونیسم ناشی از داروهاست. کارآیی داروی فلوکستین در درمان حاد و نگهدارنده اختلال افسردگی ماژور در بزرگسالان و همچنین کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۸ سال در بیماران مختلف نیز تعیین شده است. این داروی ضد افسردگی در بیماران مبتلا به افسردگی اساسی، اختلال وسواس فکری و عملی و پرخوری عصبی اثرگذاری خوبی دارد. برای مطالعه بیشتر در مورد الکتروشوک، مطلبی با عنوان «به بیماران روانی برچسب نزنید» را در اینجا ببینید. فلوکستین : در این مقاله از بخش اطلاعات دارویی و فهرست داروها در وبسایت نایریکا بهفلوکستین, فلوکستین را کی بخوریم, عوارض فلوکستین در دراز مدت, عوارض فلوکستین ۲۰, نحوه مصرف فلوکستین, تداخل دارویی فلوکستین, قرص فلوکستین برای لاغری, فلوکستین در بارداری می پردازیم. به هر حال، لازم است دوباره با پزشک معالج ایشان در مورد چگونگی ادامه داروها مشورت نمایید. در هر صورت، تنها روانپزشک معالج است که صلاحیت تغییر دارو یا دوز آن را دارد. در صورتی که فرد مبتلا به این بیماری برای هیچ درمانی حداقل همکاری را نیز نشان ندهد، بستری اجباری با دستور پزشک معالج قابل اجراست.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

شرط بندی انفجار: راهی جدید برای کسب و کارهای اینترنتی
سایت شرط بندی کرش رویال: جایی برای تجربه‌ی هیجان و پیروزی
بهترین سایت انفجار: تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز برای شرط‌بندی آنلاین
سایت شرط بندی کرش رویال: جایی برای تجربه هیجان انگیز با بازی های انفجاری!
بازرگانی الکترونیکی؛ با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالا روید
انتقاد نات کوین: راهنمایی برای نقد و بررسی
تماس با ما