عوارض فلوکستین، خواص، طرز مصرف و تاثیر بر لاغری و زودانزالی – سالم زیبا

• مصرف فلوکستین در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتذایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید . از پروزاک می توان برای درمان افسردگی در بزرگسالان استفاده کرد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که بتوان از فلوکستین بهعنوان یک درمان برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی یا به عنوان قرص لاغری استفاده کرد.

  • سرگیجه شدید یا غش کردن
  • دوز نگهدارنده: 10 تا 20 میلی گرم خوراکی یک بار در روز
  • قرص خط دار سیتالکس 20 میلی گرم
  • قرص ادوالژین (لیزین) 400 میلی گرم
  • ضربان قلب سریع، آهسته یا نامنظم
  • انرژی را به شدت افزایش یافته
  • قرص ناپروکسن-عبیدی 500 میلی گرم

فلوکستین برای چیست فلوکستین (snappclass.ir) یک داروی نسخهای است که به منظور درمان اختلال افسردگی عمیق، پرخوری عصبی (اختلال خوردن)، اختلال وسواس فکری، اختلال هراس و اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) استفاده میشود. • فلوکستین بعد از آخرین دوز می تواند هفته ها در بدن شما بماند و ممکن است با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد. استفاده همزمان از فلوکستین با بازدارنده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs) یا ترییدیزین به شدت ممنوع است. 5. ممکن است 4 هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. در صورتی که دو بار در روز این دارو را استفاده میکنید ممکن است پزشک شما اینطور تشخیص دهد که یک بار در صبح و یک بار ظهر آن را مصرف کنید. سلام پسر5 ساله دارم به شدت ناخناشو میخور،پوست لباشو میکنه الان یک ونیم ساله این مشکلو داره بردیمش دکتر گفته دیر آوردید نمیدونم خوب میشه یا نه،شربت دیفن هیدرامین شربت فلوکستین و قرص هالوپریدول5 داده ،به نظر شما خوب میشه ؟

  • بوی نامطبوع نفس
  • فوبیا (ترس)
  • هر آنچه که درباره فلوکستین باید بدانید
  • تنفس سریع و پی در پی
  • شیدایی علائم شامل موارد زیر است

که ممکن است میزان مصرف اولانزاپین شما را تا 12.5 میلی گرم در روز افزایش دهند. پيوند دارو به پروتئين بسيار زياد است نيمه عمر دارو 3-1 روز پس از مصرف مقدار واحد ميباشد. 1. دوز اولیه: 90 میلی گرم خوراکی یک بار در هفته، 7 روز پس از آخرین دوز روزانه فلوکستین 20 میلی گرم فرمولاسیون فوری آزاد شده. برای برخی از بیماری ها، ممکن است قبل از بهبود، یک ماه یا بیشتر دارو را مصرف کنید. در کودکان و نوجوانان زیر 18 سال، ایمنی و کارآیی این دارو هنوز مشخص نشده است. در صورت مشاهده ی این افکار در نوجوانان زیر 18 سال که فلوکستین مصرف میکنند، به پزشک اطلاع دهید. برای کودکان: پرخوری عصبی و اختلال وحشت: این دارو در کودکان برای این موارد مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین نباید در افراد زیر 18 سال استفاده شود. این مورد را هم توجه نمایید که معمولا این دارو مشکل خاصی برای معده شما ایجاد نمیکند اما بهتر است، احتیاط کنید.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

برخی افراد معتقدند بهترین ساعت مصرف قرص فلوکستین هنگام صبح بهتر است. این به معنای دو چیز است: تحقیقات انجام شده روی حیوانات اثرات نامطلوبی را برای مادر هنگام مصرف دارو نشان داده است. اگر فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی یا همان سندروم پیش از قاعدگی مصرف میکنید، ممکن است پزشک زنان شما اینطور تشخیص دهد که آن را هر روز یا فقط برای دو هفته پیش از شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی مصرف کنید. اگر تقریبا زمان قرص بعدی رسیده است قرص فراموش شده را مصرف نکنید. کاهش میل جنسی از دیگر عوارض فلوکستین است که تقریبا به شکل طولانی مدت در فرد باقی میماند. تداخل زمانی است که ماده ای نحوه کار دارو را تغییر می دهد که می تواند مضر باشد یا از عملکرد خوب دارو جلوگیری کند.

  • استفراغ قهوه ای رنگ
  • پایین بودن سطح سدیم خون
  • کپسول کدیمکس
  • ضعف یا خستگی غیرعادی

تا زمانی که نمیدانید فلوکستین چه تأثیری بر روی شما میگذارد، از رانندگی یا فعالیتهای خطرناک خودداری کنید. بنابراین درباره مصرف داروهایی که یک پزشک متخصص آنها را تجویز کرده و برای بهبودی شما لازم و ضروری میداند، تردید نکنید. افزایش دوز در یک وعده مصرف میتواند خطر بروز عوارض فلوکستین را افزایش دهد. اگر افسردگی درمان شده اما میل جنسی كاهش یافته این موضوع دیگر جزو عوارض فلوكستین شناخته میشود. 9. براي درمان افسردگي ممكن است حداقل 4 هفته و براي درمان اختلالاتOBSESSIVE ممكن است حداقل 5 هفته زمان لازم باشد. اما به هیچ وجه نباید از این داروها برای درمان زود انزالی استفاده کنید زیرا عوارض جانبی زیادی دارند و بعد از مدتی میل جنسی تان ممکن است تا حد چشمگیری کاهش یابد. در مقاله زود انزالی و راه های درمان آن می توانید کاربرد فلوکستین را در درمان زودانزالی بخوانید. داروی فلوکستین بعد از قطع درمان ۳ تا ۶ ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوهای در درمان زود انزالی دارد.

  • اختلال در نفس کشیدن
  • دوز معمولی: 20-30 میلی گرم در روز
  • کشش عضلانی
  • بوسپیرون ضد اضطراب
  • تشدید هیپوگلیسمی

از پزشک خود جویا شوید که چگونه و با خیال راحت مصرف فلوکستین را قطع کنید. در صورت برخورد با این علائم حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید. حتما با پزشک خود مشورت کنید. افزایش عوارض جانبی سایر داروها: مصرف فلوکستین با داروهای خاص خطر عوارض جانبی این داروها را افزایش می دهد. در مورد سایر داروهای ضدافسردگی که مصرف میکنید به خصوص سلکسا “Celexa”، سیمبالتا “Cymbalta”، دزیرل “Desyrel”، افکسور “Effexor”، لکساپرو “Lexapro”، لووکس “Luvox”، اولپترو “Oleptro”، پاکسیل “Paxil”، پکسوا “Pexeva”، سیمبیاکس “Symbyax”، ویبرید “Viibryd” یا زولافت “Zoloft” به پزشک خود اطلاع دهید. مطلبی که مطالعه میکنید صرفا جنبهی افزایش آگاهی دارد؛ خود درمانی و تجویز دارو با تکیه بر این مطالب جایز نیست. اين دارو با افزايش آستانه تشنج و نيز با افزايش غلظت پلاسمايي كاربامازپين و فنيتوئين اثر داروهاي ضد صرع را تغيير ميدهد. اگر با درمان با تشنج برقی (ECT) درمان می شوید.

2. اگر تشنجات صرعي با مصرف اين دارو بدتر شدند، مصرف دارو بايد قطع شود. ممکن است به نظر برسد که دیگر نیازی به مصرف دارو نیست، اما اگر مصرف را قطع کنید، دارو بدن را ترک خواهد کرد و ممکن است علائم برگردند و این بار حتی شدیدتر! مصرف فلوکستین را به طور ناگهانی قطع نکنید زیرا ممکن است شما دچار علائم ناخوشایند ترک دارو شوید.

  • مصرف این دارو همراه با الکل عوارض بسیاری همراه دارد
  • درمان اختلال روانی همچون درمان بیماری جسمی است
  • قرص لوتیوا 100 میلی گرم
  • بدون دستور پزشک به نوجوانان زیر 18 سال فلوکستین ندهید
  • در صورتی که تحت درمان الکتروشوک هستید (ECT)
  • بدتر شدن افسردگی
  • خواب های غیر عادی

به هیچ وجه مصرف آسپرین یا داروهای دیگر را به خاطر مصرف فلوکستین به صورت خودسرانه قطع نکنید. اگر چه جهت بهبودی كامل ممكن است به ۴ هفته يا بيشتر وقت نياز باشد. تاثیرگذاری این دارو بین بازه زمانی صبح تا ظهر بیشتر است اما به طور کلی تجویز پزشکی را در نظر داشته باشید. دوزها در فواصل هفتگی افزایش می یابد تا زمانی که پاسخ مطلوب مشاهده شود.

  1. مشکلات شدید خواب
  2. حساسیت به فلوکستین یا دیگر SSR ها
  3. داروهای مسکن مانند فنتانیل و ترامادول
  4. تهوع و استفراغ
  5. ترشح بینی
  6. مشکلات مربوط به هماهنگی

به همین دلیل و همچنین طبق تحقیقاتی که در مجله NhS انگلستان منتشر شده است، میتوانید قرص را در هر زمانی که بیشتر تمایل دارید، پیش یا پس از غذا مصرف کنید. در صورت استفاده از این دارو همراه با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، آسپیرین، وارفارین و سایر داروهای مؤثر بر انعقاد خون، احتیاط لازم است، زیرا این خطر وجود دارد که منجر به خونریزی شود. برای افراد سالخورده: خطر بروز عوارض جانبی در افراد سالمند زیادتر است، بنابراین پزشک به احتمال زیاد دوز دارو را کاهش می دهد یا اینکه دارو باید دفعات کمتری مصرف شود. سالمندان بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به عوارض جانبی مصرف فلوکستین به ویژه خونریزی و افزایش سطح کیوتی هستند.

  • تحریک و بیقراری
  • متیل ن بلو
  • تب زیاد
  • رعایت رژیم غذایی سالم
  • کپسول ازونیوم عبیدی 20 میلی گرم

شناخت عوارض فلوکستین و آگاهی از آنها میتواند شما را در موقعیت هوشمندانهای نسبت به مصرف این دارو قرار دهد. قرص فلوکستین میتواند خلق و خوی شما، اشتها و سطح انرژی شما را بهبود بخشد و به علاقهمندی شما به زندگی روزمره کمک کند. چنانچه این علامت به مدت طولانی باقی ماند، حتما موضوع را با روانپزشک خود در میان بگذارید. برای مصرف داروی فلوکستین در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید و در مورد فواید و مضرات آن از پزشک خود کمک بگیرید. تجویز بیش از ۶۰ میلیگرم از این دارو برای این اختلال توصیه نمیشود. کسانی که از فلوکستین برای درمان پرخوری (درمان بولیمیا) استفاده میکنند ۶۰ میلیگرم در روز مصرف میکنند. نام تجاری این دارو پروزاک و سارافم است و از این دارو به عنوان داروی قرن یاد می شود و سازندگان این دارو در سراسر دنیا مورد ستایش و تقدیر قرار می گیرند.این دارو در سال ۱۹۸۶ ساخته شد و سال بعد اداره داروی آمریکا خواص آن را برای افسردگی تایید کرد.

  1. سایر شرایط پزشکی شما
  2. صرع و یا تشنج
  3. اختلالات خونی
  4. غدد متورم یا دردناک
  5. قرص خط دار سیتاکس 40 میلی گرم

قرص فلوکستین class="lazyload lazyblur-up" ۱۰ مدت حق انحصاری تولید فلوکستین در سال ۲۰۰۱ پایان یافته و هماکنون شرکتهای مختلف داروسازی به تولید آن میپردازند. درصورت مشاهده ی این علایم به پرشک مراجعه کنید. کپسول فلوکستین به گروه داروهای ضدافسردگی تعلق دارد که موجب تسکین علایم افسردگی میشود. کپسول را باید بصورت کامل میل کنید و از بازکردن یا جویدن آن خودداری نمایید و در صورتی که با بلع کپسول مشکل دارید می توانید از پزشک خود بخواهید که فرم دارویی شربت را برایتان تجویز نماید.

اثر کامل دارو ممکن است تا حداقل 4 هفته پس از درمان به تعویق بیفتد. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در این گروه سنی ممکن است عوارض دیگری مانند تاخیردر بلوغ جنسی و خون دماغ شدن هم اتفاق بیفتد. موارد وحشت زدگی. اینها قسمت هایی از ترس ناگهانی و نگرانی شدید هستند حتی اگر تهدیدی وجود نداشته باشد. فلوکستین در طولانی مدت عوارض خاصی ندارد (بجز حالت تهوع خفیف و در موارد نادری درد در قفسه سینه) ولی ترک آن به صورت نادرست می تواند شامل عوارض منفی باشد. دوران شیردهی: این دارو به شیر مادر منتقل می شود و احتمال می ورد روی کودک اثر منفی بگذارد، بنابراین در صورت شیردهی و مصرف فلوکستین با پزشک خود صحبت کنید زیرا شاید نیاز باشد در مورد قطع شیردهی یا مصرف این دارو تصمیم گرفته شود.

قبل از مصرف فلوکستین، باید حداقل 14 روز از قطع یک مهارکننده MAO گذشته باشد. در صورت مصرف هر یک از این داروها پزشک با دوز پایین فلوکستین درمان را شروع کرده و بیمار را از نظر علائم سندروم سروتونین کنترل می کند. دستورالعملهای پزشک خود را با دقت دنبال کنید. پیش از مشورت با روانپزشک مصرف دارو را متوقف نکنید.

  • هضم دردناک یا دشوار که به سوء هاضمه معروف است
  • هایپوناترمی (کمبود میزان سدیم خون)
  • مشکلات حافظه
  • داروهای رقیق کننده ی خون (مانند وارفارین)

مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند. همچنین باعث می شود تا سلول های عصبی بیشتری در ناحیه ای از مغز به نام «چین دندانه ای مغز»، که بخشی از تشکیلات هیپوکامپ است وجود داشته باشد. در واقع این افزایش میل جنسی در نتیجه بهبود افسردگی بوده است. البته مشکل خوابآلودگی به صورت عمومی در همه افراد بروز نمیکند و در هر فرد با دیگری متفاوت است. افسردگی: دوز توصیه شده روزانه یک کپسول یا یک قرص 20 میلیگرم(در بدترین حالت) است. تحقیقات نشان داده است که فلوکستین و سرترالین برای درمان افسردگی با نرخ پایبندی مشابه (احتمال مصرف دارو توسط فرد) به یک اندازه موثر هستند. مصرف این قرص ممكن است در آغاز روند بهبودی، افكار و میل به خودكشی ایجاد كند.

  • کپسول دیفوزل 240 میلی گرم
  • سایر بیماریهای پزشکی شما
  • اختلال دو قطبی (افسردگی مانیک)
  • قرص ونابید 75 میلی گرم
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که آنجا نیست)
  • داروی ضد درد. فنتانیل، ترامادول
  • کم آبی شدید بدن

حداکثر دوز روزانه 80 میلی گرم و به صورت خوراکی میباشد. دوز توصیه شده برای درمان افسردگی در کودکان ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم در روز است. این دارو ممکن است با برخی از آزمایشهای پزشکی (مانند اسکن مغز برای بیماری پارکینسون) تداخل داشته باشد و باعث نتایج آزمایش نادرست شود. در مورد استفاده از فلوکستین برای لاغری از پزشکان تغذیه در دکترتو مشاوره بگیرید. بسیاری از مردهایی که از این دارو استفاده میکنند، از این موضوع شکایت میکنند. یکی از عوارض قرص فلوکستین ممکن است کاهش میل جنسی باشد که پزشک در صورت لزوم این موضوع را کنترل میکند. فلوکستین برای درمان اختلالات افسردگی (انواع افسردگی)، اختلال وسواسی-اجباری و پراشتهایی روانی یا بولیمیا ( که یک نوع اختلال خوردن است که غذا خوردن بدون کنترل و بی رویه صورت می گیرد و سپس فرد کاری می کند که استفراغ کند) در نظر گرفته شده است. Fluoxetine یک داروی ضد افسردگی است که کاربردش تنها برای افسردگی نیست.این دارو در بیماری اختلال هراس و پرخوری عصبی و اختلال وسواسی اجباری کاربرد دارد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

شرط بندی انفجار: راهی جدید برای کسب و کارهای اینترنتی
سایت شرط بندی کرش رویال: جایی برای تجربه‌ی هیجان و پیروزی
بهترین سایت انفجار: تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز برای شرط‌بندی آنلاین
سایت شرط بندی کرش رویال: جایی برای تجربه هیجان انگیز با بازی های انفجاری!
بازرگانی الکترونیکی؛ با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالا روید
انتقاد نات کوین: راهنمایی برای نقد و بررسی
تماس با ما