خرید بلیط هواپیما چارتر بلیط چارتر هواپیما بلیط چارتر

سقف میزان بار مجاز در هر ایرلاین متفاوت است و هریک میزان دلخواهی را تعیین کرده‌اند به همین دلیل چارتری بودن آن بلیط تاثیر خاصی در این موضوع ندارد. از عوامل تعیین کننده در سقف بار مجاز می‌توان به کلاس‌های پروازی اشاره کرد که حمل بار مسافران را معین می‌کند. قیمت بلیط چارتر برای کودکان (۲ تا 12 سال) مانند بلیط بزرگسال محاسبه می‌شود اما بلیط نوزاد ارزانتر است.

بلیط چارتر به بلیط‌ های پروازی گفته می‌شود که آژانس هواپیمایی بخشی از صندلی های یک پرواز یا تمام آن را از پیش اجاره کرده است. در مدل Seat Charter، تنها بخشی از صندلی‌های یک پرواز اجاره شده و در مدل Full Charter، تمامی صندلی‌ها در اختیار یک آژانس هواپیمایی قرار می‌گیرد. روش دیگر انتخاب ایرلاین مورد نظر است، همچین با انتخاب بلیط چارتر یا سیستمی، میتوانید دسترسی بهتری به پیشنهاد ها و قیمت داشته باشد. در پرواز های خارجی انتخاب کلاس پروازی، و زمان پرواز به شما کمک میکند تا انتخاب ها محدود تر و رزرو برای شما آسانتر شود.

چارتر

بلیط‌های سیستمی چون به صورت مستقیم از ایرلاین خریداری می‌شوند، نرخ‌های مصوب و ثابتی دارند که قابل تغییر نیست. از سوی دیگر بلیط‌های سیستمی برنامه و مسیرهای پروازهای مشخصی دارند که از چند ماه قبل می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید و در صورت تغییر تاریخ پرواز و یا کنسل شدن سفر، قادر به استرداد بلیط‌های سیستمی خواهید بود. اما باید به این نکته توجه کنید که بیشتر بودن قیمت پرواز سیستمی نسبت به بلیط پرواز چارتری، دلیل بر کیفیت برتر این پروازها نیست. در حقیقت پرواز های چارتری و سیستمی از لحاظ کیفیت پرواز هیچ تفاوتی با هم ندارند و حتی خرید بليط چارتري بیزینس کلاس نیز برای مسافران مقدور است.

خرید بلیط هواپیما

پیشنهاد ما این است که قیمت بلیط هواپیما چارتر را برای تمام همسفران‌تان محاسبه کنید و بعد بلیط سیستمی همان مسیر را با لحاظ کردن بلیط ارزان‌تر برای نوزادان و کودکان حساب کرده و در نهایت و مجموع هزینه‌ها را با هم مقایسه کنید. تعداد زیادی پرواز چارتری به خصوص در مسیرهای پرتردد وجود دارند و رقابت بر سر فروش پروازهای چارتری بالاست. با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید تعداد زیادی آژانس مسافرتی پیدا کنید که چارترکننده پروازند. این شرکت‌ها برای فروش پروازهای خود گاهی قیمت‌ها را به شدت کاهش می‌دهند و همین ارزان‌بودن است که باعث محبوبیت پروازهای چارتری در بین گردشگران می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما چارتر توسط شرکت چارترکننده مشخص می‌شود، اما هر چه به زمان پرواز نزدیکتر می‌شود، قیمت بلیط چارتر هم ارزانتر می‌شود، به این دلیل که چارترکننده می‌خواهد همه ظرفیت صندلی‌های خالی پر شود. اما اگرتقاضا برای بلیط و پروازهای چارتری زیاد باشد، ممکن است چارترکننده قیمت بلیط هواپیما چارتر را افزایش دهد، مثلا در عیدها و مناسبت‌های ملی و مذهبی که تقاضا برای سفر زیاد است، نرخ بلیط چارتری هواپیما نیز افزایش پیدا می‌کند. سفر کردن همراه کودکان از بهترین تجربه‌هاست؛ چراکه تمام لحظات سفر در کنار این گردشگران کوچک و کنجکاو می‌تواند به ماجراهایی مهیج و شیرین تبدیل شود.

اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید و می‌خواهید بلیط پرواز چارتر بخرید، پس از اینکه لیست بلیط‌های چارتر برای شما نمایش داده شد، اگر بلیط ارزانی یافتید بی‌معطلی بلیط را بخرید زیرا بلیط‌های ارزان مشتری زیاد دارند و سریع فروخته می‌شوند.2. چنانچه بلیط ارزان پیدا نکردید، اگر محدودیتی در تاریخ سفر ندارید می‌توانید کمی انعطاف نشان دهید و روزهای قبل یا بعد تاریخ مورد نظرتان را بگردید.3. بلیط لحظه آخری هواپیما، نوع دیگری از بلیط چارتر هواپیما است؛ این بلیط در زمان بسیار نزدیک به پرواز، ارزان‌تر از وقت معمول فروخته می‌شود.

اول از همه اینکه بلیط های چارتری را نمی‌توان کنسل کرد و در صورت از دست دادن پرواز هم پولی به شما بازگردانده نمی‌شود. یکی از روش‌های مدیریت هزینه سفرها، تهیه بلیط ارزان قیمت هواپیما است. بر اساس قیمت و چگونگی به فروش رسیدن آن، به دو دسته بلیط سیستمی و بلیط چارتر تقسیم می‌شود. برای چک کردن پروازها و رزرو بلیط از فرم بالای صفحه مبدا و مقصد خود را انتخاب نمایید و سپس گزینه جستجو را کلیک نمایید . در این حالت صفحه ای نمایان می شود که تاریخ و قیمت  15 روز آینده را  نمایش داده شده است.بر روی تاریخ دلخواه خود کلیک نمایید تا لیست پروازها همراه با قیمت و سایر مشخصات پروازی برای شما نمایش داده شود . علاوه بر مواردی که با هم مرور کردیم، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت بسیار موثر هستند که در این لینک میتوانید این موارد را مطالعه نمایید.

اطلاعات مفید برای سفر با هواپیما 3

بلیط های سیستمی، بلیط هایی هستند که قیمتشان همه‌جا یکسان است و قیمت مصوب شرکت هواپیمایی است. ولی بلیط های چارتر مدام تغییر قیمت دارند و در خیلی مواقع، نسبت به بلیط های سیستمی ارزان تر هستند. در تقویم بلیط هواپیما ، کم ترین قیمت بلیط هواپیما در آن مسیر، نمایش داده می‌شود. کمترین قیمت‌ها در تمام تاریخ 15 روزه را هم به صورت هایلایت سبز مشخص شده اند . اکیدا توصیه میشود بلیط پروازهای چارتری چاپ شده و همراه مسافرین باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل در فرودگاه، بلیط توسط دفتر شرکت هواپیمایی جهت پیگیری های بعدی، مهر گردد. حالا چرا باید از فلایتیو خرید کنید؟ ما بهترین قیمت بلیت چارتر را به شما ارائه می‌کنیم.

  • سال‌ها پیش پاسخ به این پرسش که آیا بلیط چارتر کنسل می‌شود، با یک “نه” بزرگ همراه بود، اما قوانین مانع این موضوع شده و کنسل شدن پرواز چارتری نیز مانند سایر پروازهای معمولی، مشمول پرداخت جریمه از سوی مسافر یا پرداخت کامل نرخ پرواز از سوی شرکت هواپیمایی، گشت.
  • در صفحه هواپیمایی قطر در فلای تودی می‌توانید از مقاصد پروازی و بلیط چارتری پروازهای این هواپیمایی اطلاعات کسب کنید.
  • در حقیقت نرخ این گونه پروازها برای زمان‌های پرتقاضا تفاوت چندانی با پروازهای سیستمی ندارند.

اف همان تخفیف است به زبان انگلیسی و بلیط اف خورده هواپیما به معنای بلیط های تخفیف خورده هواپیما است.off همیشه مورد توجه کلیه خریداران کالا و خدمات بوده است. این تخفیفات از بلیط هواپیما مستثنی نیست و ما در سایت کاوات همواره بلیط های اف خورده خوبی برای شما عرضه کرده و میکنیم. معیاری که بر این امر اثر گذار است کلاس پروازی و همچنین کلاس نرخی پرواز است. به‌طور مثال در ایرلاین‌های داخلی میزان بار مجاز در بلیط هواپیما  20 کیلوگرم است. همان طور که اشاره شد بلیط چارتر در زمان‌های پرسفر چندان ارزان نمی‌شود.

در رزرو بیشتر خطوط هوایی خارجی، یعد از رزرو پرواز، امکان انتخاب صندلی در سایت خود خط هوایی، با وارد نمودن شماره خرید و نام و نام خانوادگی وجود دارد. همین طور در بعضی مواقع انتخاب صندلی با هماهنگی آژانس نیز امکانپذیر است. سامانه بهترین نرخ مسیر انتخابی را تا 15 روز آینده برای شما نمایش میدهد.

مزایای خرید بلیط چارتر از فلای تودی

اما در صورتی که پرواز چارتری از سوی شرکت هواپیمایی کنسل شود، لازم خواهد بود که بدون کسر هیچ هزینه‌ای، 100 درصد هزینه‌ای که بابت خرید بلیط چارتر پرداخت کرده‌اید، به شما بازگشت داده شود. شما می توانید برای خرید بلیط داخلی بطور مثال بلیط چارتر کیش و بلیط چارتر مشهد و بلیط چارتر تبریز و بلیط چارتر اصفهان و بلیط چارتر اهواز و بلیط چارتر شیراز و بلیط چارتر عسلویه و … و خرید بلیط خارجی بطور مثال بلیط چارتر استانبول و بلیط چارتر نجف و بلیط تهران دبی و بلیط تهران اربیل و بلیط تهران سلیمانیه و … عواملی مانند فصل سفر (خلوت یا شلوغ)، نوع ایرلاین و کلاس پروازی نیز در قیمت بليط چارتری هواپيما تاثیر گذارند. انواع بلیط‌های متعلق به هواپیمایی قشم ایر به مقاصد شهرهای داخلی چون مشهد، تبریز، رشت، اصفهان و …

  • در ادامه می‌بینیم که کنسلی بلیط هواپیما چارتر از سوی مسافر یا شرکت هواپیمایی، هر یک به چه شکلی انجام خواهد شد و تابع چه شرایطی است.
  • در مدل Seat Charter، تنها بخشی از صندلی‌های یک پرواز اجاره شده و در مدل Full Charter، تمامی صندلی‌ها در اختیار یک آژانس هواپیمایی قرار می‌گیرد.
  • در واقع شما باید بلیط چارتری پیدا کنید که قیمت آن کمتر از بلیط سیستمی مسیر دلخواه‌تان باشد تا برای شما به‌صرفه باشد.
  • بلیط چارتر این نوع بلیط ها بیشتر برای تورها استفاده می شوند و آژانس هایی که بیشتر در حوزه فروش تور کار میکنند طی قراردادی بلیط ها را از ایرلاین ها خریداری می کنند.

بر اساس آمارها استانبول از جمله محبوبترین مقاصد گردشگری ایرانیان است از این رو اطلاع از قیمت بلیط چارتر استانبول برای بسیاری از مسافران پروازهای بین المللی حائز اهمیت است. لذا اگر به دنبال خریدی ارزان و مقرون بصرفه برای سفرهای خارجی خود هستید، رزرو بلیط چارتر استانبول در پائیز و زمستان را از یاد نبرید. همچنین برای اطلاع از آخرین تغییرات نرخی بلیط چارتر استانبول می توانید به سامانه جامع خرید بلیط قاصدک 24 مراجعه نمایید. اگر به دنبال بلیط چارتری داخلی می‌گردید، پرواز داخلی و اگر به دنبال بلیط چارتر خارجی هستید، پرواز خارجی را انتخاب کنید.

بلیط پروازهای چارتری آسمان

کافیست در باکس جست و جوی بلیط در بالای این صفحه مبدأ و مقصد پرواز خود را تعیین کرده و خریدی آسان انجام دهید. فصل پیک سفر یا های‌سیزن، زمانی است که تعداد سفرها و حجم تردد مسافران به اوج خود می‌رسد. گویا همه می‌خواهند تعطیلات را در مقصدهای گردشگری سپری کنند، عده‌ای هم قصد دارند به شهر زادگاه خود بروند و اوقات فراغت را در کنار خانواده و بستگان نزدیکشان سپری کنند. در چنین زمان‌هایی که تعداد آن در کشور ما کم نیست، مانند تعطیلات نوروز، اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات تابستان، میزان عرضه و تقاضای بلیط هواپیما افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

اگر تاکنون برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرده باشید حتما به واژه بلیط چارتر برخورد کرده‌اید. خیلی از افرادی که قصد مسافرت دارند هنگام تهیه بلیط هواپیما دنبال قیمت بلیط چارتری هواپیما می‌گردند اما بهتر است قبل از هرگونه اقدام، مقداری در مورد مفهموم کلمه چارتر و سپس بلیط چارتر و بلیط پرواز چارتر اطلاعات کسب نماییم. این نکات به شما کمک می‌کنند تا سفر ارزان‌تری را تجربه کنید و برای مقاصد موردنظر خود بهترین بلیط هواپیما را تهیه نمایید. قیمت بلیط چارتر هواپیما برای تمام سنین یکسان است، در حالی که بلیط سیستمی برای نوزادان و کودکان با درصدی کاهش در قیمت فروخته می‌شود. بنابراین اگر به همراه کودک دلبندتان سفر می‌کنید شاید به صرفه‌تر باشد که به جای خرید بلیط چارتر، بلیط سیستمی بخرید.

در بلیط چارتر تنها برای افراد زیر دو سال که به آنها نوزاد اطلاق می شود قیمت بلیط تفاوت دارد. همانطور که پیشتر گفته شد، بلیط های چارتر غیرقابل استرداد هستند و کنسل کردن آنها با جریمه بالایی همراه خواهد بود. هرچه نرخ بلیط چارتر هواپیما پایین‌تر باشد، شامل کنسلی و استرداد نمی‌شود. ضمنا باید بدانید، هرچه به زمان پرواز نزدیکتر می‌شود، جریمه بلیط چارتر هم بالاتر می‌رود و معمولا یک روز مانده به پرواز، بلیط هواپیما چارتری غیرقابل استرداد می‌شود.

یوتراوز به‌عنوان یک چارترکننده باسابقه در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، امکان رزرو بلیط چارتری را برایتان فراهم ساخته است. ارزان بودن بلیط چارتر در زمان‌هایی که سفرهای کمی در جریان است یا دیگر عوامل موثری که قبلا گفته شده باعث می‌شود تا مسافران اقبال بسیار زیادی نسبت به این نوع بلیط داشته باشند. از مهمترین مسیرها برای بلیط چارتری می‌توان به بلیط چارتر مشهد، بلیط چارتر استانبول و همچنین بلیط چارتر دبی اشاره کرد. پروازهای خارجی به علت قیمت بالایی که دارند باعث شده ک مسافران روی به خرید بلیط چارتری برای این مقاصد داشته باشند. در چارتر 118 شما می‌توانید به راحتی انواع بلیط چارتر داخلی و خارجی را مشاهده کنید و نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

مسیرهای منتخب بلیط هواپیما و چارتر 4

هواپیمایی ایران ایر با بیش از 50 سال قدمت، از معتبرترین هواپیمایی‌های کشورمان است. ایران ایر به فروش بلیط‌های ارزان شهرت دارد، از این رو بلیط‌های ارزان چارتری نیز در زمره بلیط‌های ارائه شده توسط این هواپیمایی قرار می‌گیرد. قیمت بلیط چارتر برای کودکان برابر با قیمت بلیط بزرگسالان است در حالی که بلیط سیستمی کودکان ارزان‌تر از بزرگسالان است. خیر؛ در زمان‌های پرسفر که بلیط‌ها به سرعت فروخته می‌شوند، چارترکننده لزومی بر کاهش قیمت‌ها نمی‌بیند. یکی از این روش ها استفاده از تقویم قیمتی بر روی صفحه اصلی سایت است که به سادگی در دسترس بوده و شما میتوانید کمترین و بیشترین قیمت بلیط را در بازه زمانی قبل و بعد تاریخ پرواز خود ببینید و بلیط خود را با قیمت مناسب تری خریداری نمایید.

استرداد بلیط چارتر معمولا به سختی امکان پذیر است بنابراین زمانی که از سفر خود اطمینان دارید نسبت به رزرو این نوع بلیط اقدام کنید. همچنین از پر طرفدارترین پروازهای چارتری می‌توان به بلیط هواپیما تهران استانبول، بلیط هواپیما تهران مشهد و بلیط هواپیما تبریز تهران اشاره کرد. شرکت‌های چارترکننده تمام بلیط‌های هواپیما را خریداری می‌کنند و به مرور می‌فروشند، هرچه زمان پرواز نزدیک‌تر باشد و بلیط‌ها به فروش نرفته باشد. اگر چه می‌توان بلیط چارتر را به صورت انفرادی نیز خریداری کرد، اما معمولا این بلیط‌ ها در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار گرفته و در قالب تورهای مسافرتی به فروش می‌رسند. در پرواز های چارتری نرخ بلیط بر اساس عرضه و تقاضای مسافران از جانب تامین کننده تعیین میگردد و در هر لحظه قابل افزایش و یا کاهش است. از آنجا که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در این شهر قرار دارد، بلیط چارتر تبریز آن نیز در زمان های اوج سفر توسط آژانس های مسافرتی به فروش می‌رسد.

به صورت کلی، قیمت بلیط مسافر کودک  برابر با  50 الی 100 درصد بلیط بزرگسال، و قیمت بلیط مسافر نوزاد 10 درصد بلیط بزرگسال است. اما شاید شناخته شده ترین تفاوت پروازهای چارتر ۷۲۴ی قیمت پایین‌تر آن‌ها تعریف شود. پس اگر می‌خواهید بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید، چارتر گزینه‌ی خوبی است.

در کنار پروازهایی که به صورت چارتر ارائه می‌شوند، می‌توانید برچسب چارتر را مشاهده کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود با مقایسه قیمت‌ها و در کمترین زمان، اقدام به رزرو بلیط هواپیما چارتر نمایید. همان طور که گفته شد بلیط چارتر به این دلیل در بسیاری از مواقع ارزان‌تر است که چارترکننده می‌خواهد تمام بلیط‌هایش را بفروشد، بنابراین قیمتش را کاهش می‌دهد. اما در ایام پرسفر سال که بلیط‌های چارترکننده به سرعت به فروش می‌روند، قیمت بلیط هواپیما چارتر معادل با قیمت بلیط سیستمی است و چه بسا در بسیاری از موارد در ایام پرسفر مانند تعطیلات، قیمت بلیط چارتر هواپیما گران‌تر از بلیط سیستمی باشد.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

بازرگانی الکترونیکی؛ با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالا روید
انتقاد نات کوین: راهنمایی برای نقد و بررسی
توضیحاتی درباره شرط بندی انفجار: برون بردها و تکنیک‌ها
تمامی چیزهایی که بیاید درباره سایت شرط بندی بدانید
سیستم کنترل از راه دور: مفهوم و کاربردها
سیستم صوتی هوشمند خانگی: همه چیز که شما برای تجربه صوتی بی نظیر در خانه نیاز دارید
تماس با ما