meclassbanner

پوتین لایحه جنجالی را امضا کرد

[ad_1]

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور روسیه بسته‌ای از قوانین بحث‌برانگیز جدید را امضا کرد که اختیارات دولت را برای برچسب زدن افراد و سازمان‌ها به عنوان «عوامل خارجی» و اعمال محدودیت‌های جدید برای رسانه‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش سی بی اس نیوز، قانون جدید قانون ماموران خارجی را که در سال 2012 تصویب شد، تمدید می کند. قانونی که به مقامات اجازه می‌داد گروه‌های حقوق بشر و سایر سازمان‌های دریافت‌کننده بودجه از خارج از روسیه را به‌عنوان «عوامل خارجی» معرفی کنند. این قانون همچنین منجر به بسته شدن دفاتر برخی از برجسته ترین سازمان های غیردولتی روسیه در سال های اخیر، جلسات دادگاه و جریمه شده است. این قانون سال گذشته به روز شد تا برای افراد از جمله روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان قابل اجرا باشد.

این اصلاحیه ها که روز چهارشنبه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد، پارامترها را گسترش می دهد تا یک شخص حقیقی یا حقوقی به طور رسمی به عنوان “عامل خارجی” در روسیه در نظر گرفته شود. اصطلاحی که بار منفی دارد و به دوران جنگ سرد برمی گردد.

طبق قانون، شهروندان روسیه یا شهروندان خارجی که از خارج از روسیه کمک مالی دریافت می کنند و به نفع یک کشور خارجی فعالیت های سیاسی می کنند، باید به عنوان عوامل خارجی ثبت نام کنند.

منتقدان قانون استدلال می‌کنند که تعریف قانونی «فعالیت سیاسی» بسیار گسترده‌تر از آن است که شامل نظارت بر انتخابات، اظهار نظر در مورد سیاست‌های دولت از طریق رسانه‌های اجتماعی و شرکت در راهپیمایی‌ها شود.

این تعریف به مقامات این حق را می دهد که در آستانه انتخابات پارلمانی 2021 روسیه از قانون علیه هر نوع مخالفت استفاده کنند.

سازمان عفو ​​بین‌الملل ماه گذشته این لایحه را محکوم کرد و هشدار داد که این طرح «تغییرهای جدید» در روسیه است.

بر اساس این قانون تمدید شده، مقامات دولتی روسیه در صورتی که به این نتیجه برسند که کاری انجام داده اند که با فعالیت های حرفه ای روزنامه نگار در تضاد است، می توانند روزنامه نگاران خارجی را به فهرست رسمی “عوامل خارجی” اضافه کنند.

“نمایندگان خارجی” شامل محدودیت هایی مانند گزارش مالی در مورد فعالیت های خود و در نتیجه ارائه در نشریات روسی است. لایحه دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، جریمه هایی از پنج سال زندان را برای ماموران خارجی که فعالیت های خود را مطابق شرح داده شده ثبت یا گزارش نمی کنند، در نظر گرفته است.

واسیلی پیسکاروف، نماینده روسیه و حامی این لایحه، در دفاع از ابتکار عمل گفت که حفاظت از حاکمیت فدراسیون روسیه و جلوگیری از مداخله در امور داخلی کشورمان ضروری است.

وزارت دادگستری روسیه اخیراً یک سازمان معروف در حمایت از قربانیان خشونت خانگی روسی به نام Nasiliu.Net را به فهرست “جنایتکاران خارجی” خود اضافه کرد و خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخت. این وزارتخانه همچنین نام پنج نفر از جمله پوتین، منتقد قدیمی پوتین، از جمله لو پونومارف، کهنه کار حقوق بشر، و چهار نفر دیگر از جمله خبرنگار رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی را نام برد.

پوتین روز چهارشنبه با امضای چند لایحه دیگر به لایحه 2020 پایان داد. قوانینی که انتظار می رود قدرت پوتین را تقویت کند. یکی از این قوانین به رگولاتورهای روسیه این قدرت را می دهد که به طور کامل یا جزئی پلتفرم های آنلاینی را که علیه رسانه های دولتی تبعیض قائل هستند مسدود کنند.

طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. توییتر اخیرا برخی رسانه های روسی را “رسانه های دولتی” توصیف کرده و مورد انتقاد مقامات مسکو قرار گرفته است. یوتیوب همچنین تعدادی از کانال های طرفدار کرملین را در سال 2020 مسدود کرد. مقامات روسی این اقدام را “سانسور” خواندند.

نویسندگان این لایحه گفتند که این لایحه شبکه های اجتماعی خارجی را هدف قرار داده است، اما می تواند علیه سیستم عامل های روسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لایحه دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، تجمعات سیاسی در نزدیکی خدمات اضطراری از جمله پلیس یا سرویس های اطلاعاتی را ممنوع می کند.

تبادل داده های شخصی یا اطلاعات مربوط به فعالیت های خدمات ویژه یا سازمان های مجری قانون در حال حاضر جرم است. این ابتکار، در پاسخ به تحقیقات اخیر رسانه‌ای، از نشت داده‌ها برای افشای نام، عکس‌ها و شماره تلفن مقامات سرویس امنیت فدرال که گفته می‌شود در مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه دست داشته‌اند، استفاده کرد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تعبیر خواب آنلاین با دسته‌بندی موضوعی
تعبیر خواب مار مرده از نظر قرآن
تعبیر خواب ببر نی نی سایت
خرید پرینتر: ابزار ضروری برای امور چاپ
بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال در سال 2024
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر برای شما
تماس با ما