meclassbanner

پس از یک ماه فوران های مداوم، شعله های خورشیدی شدیدتر نزدیک می شوند – Zomit

[ad_1]

طی چند هفته گذشته، ستاره منظومه ما بسیار شلوغ بوده است و در این مدت یک سری فوران های پلاسما عظیم را در فضا منتشر کرده است. شاید دیدنی ترین فوران، جرم قدرتمند تاج خورشیدی و شراره های عظیمی بود که اندکی قبل از نیمه شب 15 فوریه در خورشید فوران کردند. از نظر اندازه، این شاید قوی ترین فوران خورشید در شراره های کلاس X باشد.

از آنجایی که شعله ها و جرم های خورشیدی (CME) به زمین منتشر نشده اند، بعید است که بتوانیم اثرات مرتبط با این طوفان ژئومغناطیسی را ببینیم. این طوفان زمانی رخ می دهد که فوران خورشید وارد جو زمین شود. یکی از پیامدهای چنین طوفانی در صورت برخورد با جو زمین، تداخل در ارتباطات و نوسانات در شبکه برق و شفق قطبی است. اما تشدید این فعالیت حاکی از احتمال وقوع چنین طوفان هایی در آینده است. گونی در دانشگاه استنفورد، گروه هلیوسیسمولوژی می گوید:

این طوفان دومین منطقه فعال پس از خورشید پس از طوفان سپتامبر 2017 است. اگر شدت این ناحیه در حین چرخش حفظ شود و به سمت زمین هدایت شود، می توانیم فلاش های هیجان انگیزی را مشاهده کنیم.

انتشار زبانه خورشیدی

طبق گزارش SpaceWeatherLive که فعالیت های خورشیدی را دنبال می کند، در ماه فوریه خورشید روزانه فوران می کرد و در برخی از روزها این فوران ها با شعله های آتش همراه بود. این موشک ها در گروه M از نظر قدرت دوم هستند: موشک M1.4 در 12 فوریه، M1 در 14 فوریه و موشک M1.3 در 15 فوریه. پنج جرقه M کلاس نیز در ژانویه منتشر شد.

در 29 ژانویه، یک طوفان ژئومغناطیسی متوسط ​​40 ماهواره استارلینک را که اخیراً در مدار پایین زمین پرتاب شده بودند، سرنگون کرد. این طوفان با شراره های نوع M همراه بود.بسته به سرعت مواد، معمولا چندین روز طول می کشد تا مواد فوران خورشیدی به زمین برسد. موشک های دیگری که از اوایل فوریه پرتاب شده اند کلاس C هستند.

مقالات مرتبط:

اگرچه این ممکن است ترسناک به نظر برسد، افزایش فعالیت خورشید در حداکثر فواصل خورشیدی کاملاً طبیعی است. این بازه فعال ترین زمان چرخه خورشیدی است. خورشید معمولاً یک چرخه فعالیت یازده ساله دارد. هر چرخه دارای حداکثر و حداقل معینی است. چرخه های خورشیدی توسط میدان مغناطیسی خورشید تعیین می شود که هر یازده سال یکبار می چرخد ​​و موقعیت قطب شمال و جنوب خورشید را تغییر می دهد.

حداقل خورشید که با حداقل سطح لکه های خورشیدی و فعالیت گدازه های خورشیدی تعیین می شود، پایان یک چرخه و آغاز چرخه دیگر را تعیین می کند و زمانی رخ می دهد که میدان مغناطیسی خورشید ضعیف ترین باشد. به همین دلیل میدان مغناطیسی خورشید فعالیت آن را کنترل می کند. لکه های خورشیدی مناطق موقتی با میدان های مغناطیسی قوی هستند. با این حال، دلیل اینکه جرم تاج خورشیدی شعله ور می شود، جدا شدن و اتصال مجدد خطوط میدان مغناطیسی است. آخرین حداقل خورشیدی در 19 دسامبر رخ داد. نقل قول از حساب توییتر Halo CME:

دو شراره خورشیدی در 12 فوریه 2022 آنقدر چشمگیر بود که من انیمیشن زیر را ساختم. با این حال، موقعیت اولیه آنها در غرب مانع ژئوافکت می شود. در مورد زیر، تنها قسمت دوم جنوبی ترین منطقه فوران کرد و شیوع شمالی هیچ اثر جهانی نداشت.

لکه های خورشیدی معمولاً زمانی ایجاد می شوند که میدان مغناطیسی خورشیدی بپیچد. این به این دلیل است که استوای خورشیدی سریعتر از سایر عرض های جغرافیایی خود می چرخد. در حال حاضر 111 لکه بر روی سطح خورشید وجود دارد. با این حال، همه آنها بلافاصله به نوع فعال نمی رسند.

حداکثر نور خورشید در جولای 2025 رخ خواهد داد. پیش بینی فعالیت هر چرخه دشوار است. به هر حال، دلیل این اقدامات هنوز مشخص نیست. اگرچه تخمین زده می شود که این فعالیت 11.07 سال از سن سیارات باشد، اما دانشمندان شواهدی یافته اند که نشان می دهد در سال 2020 خورشید ممکن است وارد قوی ترین چرخه ثبت شده خود شده باشد. در هر صورت باید دید آیا روند فعلی چرخه خورشیدی ادامه خواهد داشت یا خیر.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تعبیر خواب آنلاین با دسته‌بندی موضوعی
تعبیر خواب مار مرده از نظر قرآن
تعبیر خواب ببر نی نی سایت
خرید پرینتر: ابزار ضروری برای امور چاپ
بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال در سال 2024
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر برای شما
تماس با ما