meclassbanner

هایما ۶ پی هیبریدی، شاسی بلند جدید ایران خودرو

[ad_1]

فرارو- عکس های جاسوسی منتشر شده از انبار ایران خودرو نشان می دهد اکیپ های ویژه راهداری در حال تست و تست فنی هایما 6P هیبریدی هستند. کراس اوور جمع و جور که برادر هایما اس 5 است، تفاوت چندانی در طراحی با برادر خود ندارد. اما بیشتر تفاوت ها به دلیل قسمت فنی و موتور خودرو است.

به گزارش فراار، پیش از این بازار ایران نسخه پایه هایما اس 5 را عرضه می کرد، اما هایما 6 پی هیبریدی بر اساس نسخه به روز شده هایما اس 5 طراحی و توسعه یافته است. این خودرو اولین بار در سال 2020 در چین معرفی شد و یک سال بعد به فروش رسید. مدل هیبریدی هایما 6P 2021 در ایران عرضه می شود.

جالب است بدانید که این کراس اوور هیبریدی جمع و جور در چین محبوبیت چندانی ندارد و در بازه 100 تا 105 قرار دارد اما نسخه پایه و رفرش هایما S5 چندان موفق نبود و در واقع به پروژه ای تبدیل شد. خرابی ماشین هایما.

اما ایران خودرو به عنوان شریک تجاری شرکت چینی هایما در ایران، قصد دارد هایما 6P هیبریدی را عرضه کند. اما معرفی روسازی ویژه برای عرضه این محصول نشان می دهد که امیدوارند از این شاسی بلند هیبریدی در ایران استقبال شود.

هایما 6P هیبریدی در چین به قیمت 183900 یوان معادل 28939 دلار به فروش می رسد که حدود 775 میلیون تامان با پول ما و با قبض 26750 یوان است. اما بعید است که این کراس اوور کامپکت هیبریدی با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان در ایران عرضه شود.

هایما ۶ پی هیبریدی، شاسی بلند جدید ایران خودرو

مشخصات هایما 6 پی هیبریدی چیست؟

بررسی مشخصات شاسی بلند هیبریدی 6P که در سایت هایما منتشر شده است، نشان می دهد که این محصول به موتور 1.2 لیتری مجهز بوده و با کد HMA GA12-YF1 تولید شده است. این موتور قادر به تولید 141 اسب بخار قدرت در 244 نیوتن متر گشتاور است و مجهز به توربوشارژ برقی است.

علاوه بر این، گیربکس جدید ایران خودرو با فاصله بین دو محور، یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خیس است که نیرو را به محور جلو منتقل می کند. البته این جعبه در ایران چندان طرفدار ندارد و شاید گزینه مطلوبی برای بازکردن جایی در دل مشتریان ایرانی نباشد.

هایما همچنین از ماژول BorgWarner P2 برای تبدیل این کامیون سوخت فشرده به هیبریدی استفاده کرد. سرمایه دار ساده ترین راه برای تبدیل یک موتور بنزینی به هیبریدی بدون کوچکترین تغییر به موتور بنزینی است.

از نظر مصرف سوخت، هایما ادعا می کند که 6P هیبریدی در هر 100 کیلومتر 1.38 لیتر بنزین مصرف می کند. اما کارشناسان خودرو معتقدند این رقم در آزمایشگاه به دست آمده و با عملکرد خودرو در شهر و جاده مطابقت ندارد. با این حال می توان این خودرو را یکی از کم مصرف ترین های بازار دانست.

هایما همچنین اعلام کرد که این شاسی بلند هیبریدی در 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین باتری های این خودرو که به صورت کامل شارژ می شوند، می توانند قابلیت پیمودن 80 کیلومتر با قطار را فراهم کنند. ظرفیت این باتری ها 17.7 کیلو وات می باشد.

تفاوت طراحی هیبریدی هایما 6P و هایما اس 5 چیست؟

هایما 6 پی هیبریدی از نظر طراحی تفاوت چندانی با برادر هایما اس 5 خود ندارد. تمام تغییرات در جلو و عقب خودرو ختم می شود. در نمای جلو، شکل فانوس ها به دو قسمت تغییر یافته و جلو پنجره بزرگ شده و از گرافیک نقطه ای ماتریسی استفاده شده است.

در نمای عقب، شکل فانوس ها به L شکل تغییر کرده و پررنگ تر از قبل شده است. هایما همچنین از یک نوار آبی روی شیشه جلو، رینگ ها و نام محصول در پشت خودرو برای تشخیص آن استفاده کرده است. نواری که بیشتر برای القا و تاکید بر خلوص این شاسی بلند هیبریدی استفاده می شود.

ویژگی های جدید شاسی بلند ایران خودرو

هایما شاسی های هیبریدی 6P را در دو نوع ارائه می دهد: Long Range Elite و Long Life Luxury. اما مشخص نیست که ایران خودرو قصد دارد چه نوع خودرویی را در ایران عرضه کند. با این حال، Long Range Elite ارزان تر از Long Life Luxury است و امکانات رفاهی لوکس تری نیز وجود دارد.

در نسخه پایه یا ریموت امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کشش، صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، ترمز دستی خودکار، سنسور باران، ارتفاع سر قابل تنظیم، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سیستم کنترل رانندگی در سربالایی ، هشدار کمربند ایمنی، 2 ایربگ، دوربین دید عقب برای پارک، سیستم ورود بدون کلید برای راننده و آینه های جانبی برقی.

این مدل لوکس دارای ویژگی هایی مانند سانروف، روکش صندلی و فرمان چرم مصنوعی، نمایشگر رنگی با اطلاعات سفر، نمایشگر 10 اینچی تهویه مطبوع عقب، نمایشگر ویژه اطلاعات ترافیکی و ناوبری ویژه ماهواره ای است.

تصاویر هیبریدی هایما 6P (6P) ایران هودرو

هایما ۶ پی هیبریدی، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما ۶ پی هیبریدی، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما ۶ پی هیبریدی، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما ۶ پی هیبریدی، شاسی بلند جدید ایران خودرو

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تعبیر خواب آنلاین با دسته‌بندی موضوعی
تعبیر خواب مار مرده از نظر قرآن
تعبیر خواب ببر نی نی سایت
خرید پرینتر: ابزار ضروری برای امور چاپ
بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال در سال 2024
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر برای شما
تماس با ما