meclassbanner

علائم کلسترول بالا در پاها چیست؟

[ad_1]

کارشناس: وجود کلسترول ممکن است نشانه بیماری های عروق محیطی اندام تحتانی باشد.

انجمن قلب آمریکا گزارش می دهد که گرفتگی عضلات پا هنگام راه رفتن می تواند نشانه سطح بالای کلسترول بد در بدن باشد.

هنگامی که سطح کلسترول خون افزایش می یابد، تاندون آشیل در پاهای فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، که می تواند منجر به علائم قابل مشاهده در پاها شود. علائم کلسترول بالا در پاها عبارتند از: احساس درد پا. وقتی رگ‌های پاها مسدود می‌شوند، خون غنی از اکسیژن کافی به اندام‌های تحتانی نمی‌رسد. در این شرایط فرد احساس سنگینی و خستگی در پاها می کند. اکثر افراد مبتلا به کلسترول بالا از احساس سوزش در اندام تحتانی شکایت دارند.

گرفتگی عضلات پا. گرفتگی شدید پا در هنگام خواب یکی دیگر از علائم شایع کلسترول بالا است که به شریان های اندام تحتانی آسیب می رساند. گرفتگی یا اسپاسم اغلب در پاشنه پا یا انگشتان پا احساس می شود. این وضعیت در شب و هنگام خواب بدتر می شود.

تغییر رنگ پوست و ناخن. کاهش جریان خون همچنین می تواند رنگ ناخن های پا و پوست را تغییر دهد زیرا سلول ها به دلیل کاهش جریان خون دچار کمبود مواد مغذی و اکسیژن هستند.

پاهای سرد کلسترول بالا باعث می شود فرد در تمام طول سال حتی در تابستان احساس سرما کند.

لازم به ذکر است که سالانه نیم میلیون نفر به دلیل کلسترول بالا و مشکلاتی که کلسترول در قلب ایجاد می کند جان خود را از دست می دهند. کلسترول یک ماده روغنی و مومی شکل است که فقط در محصولات حیوانی یافت می شود. گیاهان تحت هیچ شرایطی نمی توانند کلسترول تولید کنند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد 20 ساله و بالاتر سطح کلسترول خود را حداقل هر چهار تا شش سال یکبار بررسی کنند. در بیشتر موارد، کلسترول بالا یک مشکل “بی صدا” است زیرا معمولاً هیچ علامتی ندارد.

مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی کلسترول، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس خطر ابتلا به کلسترول بالا را افزایش می دهد. سایر عوامل سبک زندگی نیز ممکن است در افزایش سطح کلسترول نقش داشته باشند، از جمله کم تحرکی و سیگار کشیدن، و همچنین ژنتیک انسانی، که بر خطر ابتلا به کلسترول بالا تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تعبیر خواب آنلاین با دسته‌بندی موضوعی
تعبیر خواب مار مرده از نظر قرآن
تعبیر خواب ببر نی نی سایت
خرید پرینتر: ابزار ضروری برای امور چاپ
بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال در سال 2024
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر برای شما
تماس با ما