دیابتی ها چه میوه هایی می توانند بخورند و از چه میوه هایی باید پرهیز کرد؟



خوردن میوه یکی از خوشمزه ترین راه ها برای رفع گرسنگی و البته دریافت روزانه مواد مغذی است. اما از آنجایی که بیشتر میوه ها حاوی قند هستند، این سوال مطرح می شود که آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند با خیال راحت هر میوه ای را مصرف کنند؟

به گفته انجمن دیابت آمریکا، خوردن همه میوه ها برای دیابتی ها در صورتی که به این میوه حساسیت نداشته باشند مفید است. با این حال، همه میوه ها به یک اندازه مفید نیستند.

میوه های مضر برای دیابتی ها

به گفته پزشکان، هیچ کس نباید میوه را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کند. اما افراد مبتلا به دیابت باید مقادیر بسیار کمی از میوه های زیر را مصرف کنند:

* میوه های سرشار از قند

میوه هایی که شاخص گلیسمی (GI) بالایی دارند، قند خون افراد را افزایش می دهند. میوه هایی با شاخص گلیسمی 70 تا 100 با محتوای قند بالا. این میوه ها شامل هندوانه، خربزه، خرمای خشک، آناناس و موز بسیار رسیده است. البته این میوه ها را می توان در مقادیر بسیار کم و محدود مصرف کرد.

* میوه های سرشار از کربوهیدرات

کربوهیدرات های موجود در میوه ها بر قند خون افراد تأثیر می گذارد. بنابراین افراد دیابتی باید در مصرف میوه این نکته را در نظر داشته باشند. میوه های پر کربوهیدرات شامل موز، انبه و میوه های خشک مانند خرمای خشک، کشمش و توت است.

میوه ها برای بیماران دیابتی مناسب هستند

دیابتی ها باید در درجه اول از میوه های تازه استفاده کنند و هرگز از میوه های کنسرو شده یا منجمد حاوی قند استفاده نکنند. قند میوه طبیعی است و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار کمتر مضر است، اما میوه های فرآوری شده حاوی قند مصنوعی اضافی هستند.

1. انواع توت ها

توت ها به عنوان یک منع مصرف برای بیماران دیابتی در نظر گرفته می شوند. در یک لیوان توت تازه 84 کالری و 21 گرم کربوهیدرات وجود دارد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با بیماری های مختلفی مانند سرطان و بیماری های قلبی مبارزه می کند.

2. آلبالو

آلبالو ضد التهاب است و در یک لیوان آن 52 کالری و 12.5 گرم کربوهیدرات دارد. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه به صورت تازه، کنسرو شده، منجمد یا خشک نیز موجود است. اما بیشتر میوه های کنسرو شده و یخ زده حاوی قند افزوده هستند و برای بیماران دیابتی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است این میوه تازه را مصرف کنید.

3. هلو

یک هلو به طور متوسط ​​حاوی 59 کالری و 14 گرم کربوهیدرات است و بهترین میوه برای بیماران دیابتی است. این میوه حاوی ویتامین C و پتاسیم است و باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود. افراد مبتلا به دیابت می توانند بدون نگرانی از این میوه استفاده کنند.

4. زردآلو

یک رزماری حاوی 17 کالری و 4 گرم کربوهیدرات است. ویتامین A با مصرف ۴ عدد زردآلو در روز تکمیل می شود. همچنین سرشار از فیبر است و بهترین میوه برای افراد دیابتی است.

5. اپل

یک سیب 95 کالری و 25 گرم کربوهیدرات دارد. سیب سرشار از فیبر و همچنین ویتامین C است. پوست سیب بسیار مغذی است و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از قلب محافظت می کند. این میوه برای افراد دیابتی مناسب است.

6. نارنجی

پرتقال منبع ویتامین C است و برای بیماران دیابتی مفید است زیرا کربوهیدرات کمی دارد. پرتقال 15 گرم کربوهیدرات و 62 کالری دارد. پرتقال همچنین حاوی فولات و پتاسیم است که می تواند به حفظ فشار خون طبیعی کمک کند.

7. گلابی

گلابی حاوی ویتامین K و فیبر است و میوه ای عالی برای بیماران دیابتی است.

8. کیوی

کیوی حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین C است و در یکی از آنها تنها 10 گرم کربوهیدرات دارد که این میوه را برای افراد دیابتی مناسب می کند.

با خوردن میوه های سالم و پرهیز از میوه های سرشار از قند و کربوهیدرات، می توان قند خون خود را پایین و نرمال نگه داشت.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم