برای مبارزه با تاج از این هشت ماده مغذی کمک بگیرید!



بر کسی پوشیده نیست که حفظ یک سیستم ایمنی قوی به مبارزه با بیماری ها کمک می کند، اما وقتی وارد سومین سال اپیدمی کووید-19 می شویم، سیستم ایمنی بدن ما نیاز به دریافت مواد مغذی فراوان دارد. هیچ نسخه ای وجود ندارد که جریان احساسات را متوقف کند، اگرچه می توان اثرات آنها را کاهش داد.

با این حال، به گفته Farce، با مصرف روزانه برخی از مواد غذایی و رعایت نکاتی که می تواند به حفظ بدن در برابر ویروس کمک کند، شانس ما برای در امان ماندن از ویروس و مبارزه با کووید-19 و اثرات یک عفونت شدید افزایش می یابد. در این گزارش ما نشان می‌دهیم که چه چیزی در این مسیر به شما کمک می‌کند:

1. سبزیجات رنگی بخورید

تنها یک نوع میوه یا سبزی نمی تواند تمام مواد مغذی لازم را تامین کند، بنابراین متخصصان تغذیه معتقدند مصرف میوه ها و سبزیجات مختلف با رنگ های مختلف و گنجاندن آنها در سبد غذایی روزانه می تواند برای حفظ سلامت و تندرستی موثر باشد. تقویت سیستم کمک به سیستم ایمنی بدن میزان سبزی مورد نیاز بدن طبق هرم غذایی معمولاً 200 گرم در روز است که برای سالمندان بالای هفتاد سال، نوجوانان و کودکان کمتر است. بر اساس تحقیقات جدید، رنگ سبزیجات در طبقه بندی خواص آنها نقش دارد، بنابراین برای سلامتی مصرف سبزیجات با رنگ های مختلف توصیه می شود.

2. خوردن سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ سبز برخی از محبوب ترین و پرمصرف ترین سبزیجات هستند که بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. این سبزیجات باکیفیت از یک سو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و از سوی دیگر کم کالری هستند، بنابراین خوردن آنها در رژیم غذایی روزانه فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. برخی از این سبزیجات عبارتند از اسفناج، کلم، پنبه یا برگ پنبه سبز، برگ چغندر و شلغم.

3. انواع میوه بخورید

به گفته محققان، برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید حداقل دو میوه در روز مصرف شود. یکی از موثرترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی، خوردن انواع میوه های سالم از جمله انار، آناناس، موز، سیب، کیوی، مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال است.

کیوی

قسمت سبز، لوبیا سیاه و حتی پوست کیوی قهوه ای سرشار از مواد مغذی مفید و منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فولات، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند و 273 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین C، ویتامین A، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین حاوی ویتامین های گروه B، روی، مس و آهن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

4. تاریخ

خرما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و یکی از مفیدترین محصولات گیاهی است. حاوی مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین های گروه B، نیاسین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین است. همچنین دارای ویتامین های A، K، کاروتن، لوتئین و زآگزانتین کافی است. فیبر زیادی دارد و وجود مواد معدنی فراوان در این غذا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

5. تخم مرغ

متخصصان تغذیه می گویند برای تقویت سیستم ایمنی افراد می توانند یک یا دو عدد تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. یک تخم مرغ بزرگ می تواند ۲۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده سلنیوم را تامین کند. زرده تخم مرغ سرشار از چربی، کلسترول، آهن، کلسیم، فسفر، روی، ید، اسید فولیک و ویتامین های A، D، E، K و B12 است. زرده ارزش غذایی بالاتری نسبت به سفیده تخم مرغ دارد، اما پروتئین پروتئین، سدیم، پتاسیم و منیزیم بیشتری نسبت به زرده تخم مرغ دارد. سفیده تخم مرغ از رشد باکتری های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می کند و زرده به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خاصیت ضد سرطانی دارد و به دلیل داشتن برخی ایمونوگلوبولین ها باعث تقویت سیستم ایمنی می شود که این مزیت قابل توجه تخم مرغ و بلدرچین نسبت به سایر تخم مرغ ها می باشد.

6. ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر بیشتر از ماست معمولی پروتئین و سایر مواد مغذی مانند کلسیم، پروبیوتیک ها، ویتامین B12 و پتاسیم دارد که نقش کلیدی در تعدادی از عملکردهای اساسی بدن دارند. کارشناسان تاکید می کنند که افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود باید شروع به خوردن ماست یونانی کنند. ماست یونانی می تواند سطح سلول های ایمنی را افزایش دهد. باکتری های سالم موجود در ماست به سلول های ایمنی برچسب زده و میکروب های مضر را از بین می برند. میکروب های خوب همچنین به بدن کمک می کنند تا مواد مغذی را به خوبی جذب کرده و سیستم گوارشی را تقویت کنند. این دو عامل برای تقویت سیستم ایمنی مهم هستند.

7. آجیل

آجیل هایی مانند گردو، بادام و پسته سرشار از چربی های مفید و مواد معدنی مانند روی، مس و سلنیوم هستند. دانه های کتان، آفتابگردان و حتی هندوانه حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به بهبود سلامت افراد کمک می کنند. آجیل و آجیل یک میان وعده بسیار مفید است که به دلیل ارزش غذایی بالا می توان آن را به سالاد اضافه کرد. پزشکان معمولا مصرف متنوعی از تمام مغزها را توصیه می کنند تا تمام مواد مغذی وارد بدن شود و سیستم ایمنی بهتر تقویت شود.

8. سیر

سیر یکی دیگر از منابع مهم آنتی اکسیدان است که می توان از آن برای مبارزه با میکروب ها استفاده کرد. سیر علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث جذب مواد معدنی نیز می شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که سیر می خورند کمتر سرما می خورند و 70 درصد از کسانی که سرما می خورند نسبت به افرادی که سیر نمی کنند دوره کوتاه تری برای بیماری دارند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم