meclassbanner

اوکراین در آستانه یک فاجعه انسانی است

[ad_1]

سفیر انگلیس در سازمان ملل در نشست فوق العاده شورای امنیت هشدار داد که اوکراین در آستانه یک فاجعه انسانی است.

با ادامه تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین، باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد، یکی از دیپلمات هایی بود که کرملین را به سمت «حمله های کور به مردان، زنان و کودکان» سوق داد و آن را به نقض قوانین بین المللی بشردوستانه متهم کرد. .

وی گفت که در نتیجه تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای انجام یک حمله تمام عیار علیه اوکراین، این کشور 44 میلیونی در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

وودوارد افزود: این موشک ها به شهر خارکف اصابت کرد و بمب های خوشه ای را در مناطق مسکونی هدف قرار داد و غیرنظامیان را مجروح کرد. اختلال در زنجیره تامین مواد غذایی منجر به کمبود مواد غذایی در کراماتورسک شده است.

سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: بمباران بی رویه انبار نفت واسیلکوف منجر به انتشار دودهای سمی در مناطق اطراف شده است. خشونت در کیف مردم را مجبور کرده است که به زیرزمین پناه ببرند و هزاران نفر از جمله افراد مسن و معلول نتوانسته اند پناهگاه های زیرزمینی را ترک کنند.

وودوارد در نشست شورای امنیت گفت: در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، صدها غیرنظامی کشته و هفت میلیون نفر مجبور به مجبور شدن شدند و این تعداد به سرعت در حال افزایش است.

سرگئی کیسلیتسا، نماینده اوکراین در سازمان ملل گفت: «کیف در حال حاضر تحت محاصره روسیه است و تا روز دوشنبه، 352 نفر از جمله 16 کودک در این درگیری ها کشته شدند.

او نیروهای روسی را متهم کرد که به بیمارستان ها و آمبولانس ها برای کشتن غیرنظامیان حمله می کنند و گفت “هیچ بحثی وجود ندارد”. اینها جنایات جنگی است.

اما نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزیا، گفته است که نیروهای مسلح روسیه قصد اشغال اوکراین یا آسیب رساندن به غیرنظامیان و مردم محلی را ندارند.

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی گفت: من قصد دارم در اسرع وقت تحقیقاتی درباره احتمال جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در اوکراین آغاز کنم.

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی روز دوشنبه خود، سخنان کسلیتز را تکرار کرد و گفت که نیروهای روسیه در مدت پنج روز 56 موشک شلیک کرده و 113 موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرده اند. نیروهای روسیه و جنگنده هایشان امروز شهر خارکف را بمباران کردند و این جنایت جنگی است. خارکف شهری آرام و بدون امکانات نظامی است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تعبیر خواب آنلاین با دسته‌بندی موضوعی
تعبیر خواب مار مرده از نظر قرآن
تعبیر خواب ببر نی نی سایت
خرید پرینتر: ابزار ضروری برای امور چاپ
بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال در سال 2024
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر برای شما
تماس با ما