meclassbanner

آیت الله جوادی آملی: مردم ستون دین هستند

[ad_1]

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علم کلام علی (ع) در خطبه هاست نه در خطبه ها، گفت: بسیاری از سخنان امام در نهج البلاغه فعلی نیامده است. پس باید امام را با موعظه شناخت نه با موعظه.

به گزارش ایسنا، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان امروز (دوشنبه 25 بهمن ماه) در پیامی در کنگره بین المللی نهج البلاغه «انسان در تراز نهج البلاغه» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (حراس) گفت: برگزاری به نام علی بن ابی طالب به عنوان جلال نهج البلاح از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: گاهی در غدیر از علی (ع) و گاهی در نهج البلاح از این حضرت و گاهی در آیات قرآن از علی (ع) صحبت می شود. اهل بیت (ع) نور هستند و منظور این است که اهل بیت (ع) از وجود پیامبر هستند که ختم نبوت است و در عالم خلقت همتای ندارند و هستند. بندگان خاص خدا

این مرجع شیعه بهترین راه معرفی علی (ع) را بعد از قرآن و سخنان پیامبر، بیانات نورانی امام علی (ع) در نهج البلاح دانست و بیان داشت که علم به کلام علی در خطبه ها و خطبه ها ظاهر می شود. موعظه نیست سخنان حضرت در نهج البلاح فعلی ذکر نشده است. باید امام را با خطبه شناخت نه با خطبه و سید رضی خطبه ها را نقل کرد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: آموزه های عالی توحید که از خدا صحبت می کند مهم است. حضرت در نهج البلاح خود را معرفی کرد. ما مدیون پیامبر هستیم.

وی به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه حضرت علی (ع) می فرماید: من برای رهایی قرآن از اسارت و رهایی اسلام از بردگی عمل کردم. هیچ کس نباید آزادی را به نام دین معنا کند. جاهلان را از جهل نجات دادم و آنها را ستون فقرات دین قرار دادم».

وی ادامه داد: مردم در نامه ای به مالک اشتر با عمود دین آشنا می شوند. مردم ما هم که انقلاب کردند و جنگ هشت ساله کردند، تکیه گاه دین شدند. از ستون دین نمی شود سوء استفاده کرد. آزادگان دین خود را حفظ می کنند و کنگره نهج البلاغه آنها را زنده نگه می دارد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه همه ما نیازمند مطالعه نهج البلاغه و تبدیل شدن به کتاب درسی هستیم، گفت: امام علی (ع) آن چیزی نیست که در نهج البلاغ آمده است، در همه نهج البلاغه آمده است. مهم این است که نهج البلاغه را برای انجام بخشی از وظیفه خود در قبال این حضرت در دستور کار قرار دهد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تعبیر خواب آنلاین با دسته‌بندی موضوعی
تعبیر خواب مار مرده از نظر قرآن
تعبیر خواب ببر نی نی سایت
خرید پرینتر: ابزار ضروری برای امور چاپ
بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال در سال 2024
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر برای شما
تماس با ما